-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45395 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

هر نظام ديكتاتوري غير اخلاقي است و انسانها را از مسئووليت اخلاقي عادي و آنها را مجبور مي كند برخلاف اعتقاد اخلاقيشان باشند در اين مورد توضيح دهيد
ديكتاتوري منفورترين سيستم حكومتي است و هيچ كس مدافع آن نيست. البته اين اشكال بر سيستم دمكراسي غربي نيز وارد است زيرا در آن سيستم نيز بنا بر اقتضائات بايد در مقابل بسياري از بدي ها سكوت كنند. بنابراين از اين نظر تفاوتي بين دو مكتب نيست. در پايان نيز چند نكته را متذكر مي شويم: قرآن مجيد در آيات متعددي اين نكته را بيان نموده كه از جمله شبهات تاريخي كه عموماً مخالفان انبيا مطرح مي ساختند انكار وحي و استعجاب از آن و برابر شمردن پيامبران با خود بوده است. براي نمونه : {Mسران كافران قوم نوح به وي گفتند كه ما تو را جز بشري همانند خود نمي دانيم ... ما هيچگونه مزيتي بر شما نسبت به خود نمي بينيم، بلكه شما را دروغگو مي پنداريم M}{V(سوره هود ، آيه 27) V} {Mمردم را چيزي از هدايت و ايمان باز نداشت - وقتي قرآن آمد - جز آن كه گفتند آيا خدا هرگز بشري را به رسالت فرستاده است M}{V(سوره اسراء ، آيه 94) V} {Mو شما مردم اگر از بشري مانند خود اطاعت كنيد بسيار زيانكار خواهيد بودM}{V(سوره مؤمنون ، آيه 34) V} {Mو گفتند آيا سزاوار است كه ما از بشري هم جنس خودمان پيروي كنيم، در اين صورت به گمراهي سختي در افتاده ايم M}{V(سوره القمر ، آيه 24) V} بنابراين انكار وحي و مزيت پيامبران و مكتبي كه آنان ارائه كردند شبهه اي ديرينه بوده كه در برابر انبياء مطرح بوده است. امروز نيز با شكل و قالب هاي جديدي همان شبهات ديرينه در مقابل آئين هاي الهي خودنمايي مي كنند. حال بايد با دقت و تأمل و ژرفكاوي به نقد جريانات و مباحث پرداخت.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.